Wiedza i umiejętności przyswajane na tym etapie szkolnictwa w ogromnej części decydują o możliwości dostania się do cenionego liceum. W Primusie znajdują się dwujęzyczne klasy siódme, w których prowadzimy nauczanie w dwóch językach, to znaczy polskim i obcym nowożytnym. To właśnie ten drugi język jest kluczowym narzędziem zdobywania wiedzy i umożliwia poznanie wszystkich przedmiotów z innej perspektywy. Zobacz jakie są zasady rekrutacji do klas siódmych w Primusie.

Co wyróżnia Primusa na tle innych szkół?

Primus to szkoła, która zdecydowanie wyróżnia się na tle innych placówek edukacyjnych. Uczymy dwujęzycznie, ponieważ zależy nam na wychowaniu uczniów na obywateli nie tylko kraju, ale także całego świata. Uczymy z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń, takich jak iPady, a także stawiamy sobie za cel pomoc uczniom w odnalezieniu ich drogi życiowej.

Umiejętność płynnego posługiwania się językiem obcym jest kluczowa w dzisiejszych czasach, poprawia komfort życia i otwiera furtki na nowe możliwości. Z tego powodu w naszej placówce edukacyjnej kładziemy duży nacisk na naukę języków obcych na najwyższym poziomie. Zależy nam, aby nasi absolwenci potrafili wykorzystać zdobytą wiedzę w dorosłym życiu.

W Primusie dbamy o rozwój świadomości i wrażliwości międzykulturowej uczniów, a także poszerzenia wiedzy o innych krajach. Przygotowujemy ich do życia w wielojęzycznym i wielokulturowym świecie. Naszym zadaniem jest rozbudzenie motywacji i pasji w młodych uczniach do poszerzania wiedzy o języku obcym na kolejnych etapach edukacji.

Metody nauczania języków w Primusie

W Primus stosujemy model nauczania językowo-przedmiotowego CLIL, to znaczy Content Language Integrated Learning. Jest to zintegrowana metoda kształcenia, która opiera się na jednoczesnym przekazywaniu nowych treści z zakresu nauczanego przedmiotu oraz otaczania się językiem obcym, co oznacza uczenia się tego języka. Jest to metoda rekomendowana przez Komisję Europejską na rzecz promowania nauki języków obcych i różnorodności językowej.

Content Language Integrated Learning to edukacja dwujęzyczna, w której zarówno materiał zawarty w programie nauczania, jak i język obcy przekazywane są w tym samym czasie. Sprawia to, że przekazywanie wiedzy z przedmiotów szkolnych odbywa się przy użyciu języka obcego, który uczeń opanowuje przy wsparciu języka ojczystego.

Dzięki Content Language Integrated Learning uczeń przyswaja język obcy przy pomocy poznawania wyspecjalizowanych treści. Obszary zagadnień, jakie opanowuje w ramach nauczanego przedmiotu, nakreśla zakres materiału językowego do przyswojenia. CLIL to znacznie więcej niż metoda nauczania – to przede wszystkim sposób podejścia do ucznia jako jednostki myślącej, która ma możliwość dokonania oceny pracy własnej i grupowej.

To jednak nie wszystko, ponieważ Content Language Integrated Learning daje możliwość posiąść niezbędne w dorosłym życiu cechy i umiejętności, do których można zaliczyć zdolność analizy, syntezy, kreatywność oraz samodzielność. Pracujący w metodzie CLIL nauczyciele są specjalistami w dziedzinie, której nauczają, dlatego mogą z sukcesem przekazywać tę wiedzę i jednocześnie nauczać języka obcego.

Najważniejszymi założeniami Content Language Integrated Learning są:

  • regularna praca w grupie

  • dobranie ćwiczeń dostosowanych do indywidualnego typu inteligencji ucznia

  • nauka za pomocą różnych kanałów sensorycznych

  • zastosowanie materiałów dobranych do nauczania zintegrowanego

Nauka języka obcego w klasach dwujęzycznych obejmuje 6 godzin, z czego przez jedną uczniowie prowadzą konwersacje z native speakerem. Każda z nich podzielona jest na dwie grupy o różnym stopniu zaawansowania. W klasach dwujęzycznych nauczanie w języku obcym stanowi 30-70% zajęć, co uzależnione jest od realizowanego tematu. W taki sposób prowadzone są lekcje historii, WOS-u, matematyki, informatyki oraz WF-u. Edukacja metodą Content Language Integrated Learning sprawia, że uczniowie płynnie przyswajają słownictwo, struktury leksykalne i gramatyczne, które uczą ich swobodnej komunikacji.

Dlaczego nauka języków obcych jest ważna?

W obecnych czasach umiejętność posługiwania się co najmniej jednym językiem obcym jest nie tylko pożądana, ale wręcz wymagana – o czym wie większość rodziców. Z tego też powodu wybranie placówki, która naucza dwujęzycznie, jest idealne dla dzieci, ponieważ na tym etapie rozwoju zdecydowanie szybciej przyswajają języki.

Płynne posługiwanie się językiem obcym daje możliwość podjęcia studiów na prestiżowej uczelni za granicą. Jest to marzenie większości uczniów i ich rodziców, ponieważ taka edukacja otwiera drzwi na zupełnie nowe możliwości. Studiowanie na cenionej uczelni to gwarancja zdobycia wykształcenia na wysokim poziomie, a w konsekwencji podjęcia pracy na prestiżowym stanowisku w Polsce lub za granicą – a to oczywiście wiąże się z wyższymi zarobkami.

Dzięki znajomości języka obcego istnieje także możliwość swobodnego podróżowania po całym świecie, a nawet zamieszkania w niemal dowolnym miejscu na ziemi. Płynnie posługując się językiem obcym nie trzeba obawiać się o bariery komunikacyjne. Poza tym szkoła Primusa otwiera swoich uczniów na inne kultury, by wszędzie można było czuć się w pełni komfortowo.

Nie jest dla nikogo zaskoczeniem, że znajomość języka obcego bardzo często jest czynnikiem decyzyjnym o zatrudnieniu kandydata na określone stanowisko. Bardzo często, gdy na jedno stanowisko aplikują osoby o podobnych kwalifikacjach, o wyborze konkretnego  aspiranta decyduje umiejętność płynnego posługiwania się językiem obcym.

Coraz więcej firm nawiązuje kontakty z zagranicznymi kontrahentami i przedsiębiorstwami, co zwiększa ich prestiż i możliwości rozwoju. Dlatego też konieczne jest zatrudnienie pracowników, którzy będą mogli komunikować się z zagranicznymi przedstawicielami na swobodnym poziomie.

Płynne posługiwanie się językami obcymi umożliwia podjęcie pracy w takich obszarach, jak handel międzynarodowy, marketing, turystyka czy edukacja. Poza tym przeprowadzone w Szwajcarii badania jasno wykazały, że osoby, które operują więcej niż jednym językiem obcym, otrzymują średnio 20% wyższe wynagrodzenie niż ci, którzy tej umiejętności nie posiadają i to niezależnie od wykształcenia.

Jak przebiega rekrutacja do klas 7 w Primusie?

W Primusie nabór do klas siódmych rozpoczyna się 27 lutego. Do oddziałów dwujęzycznych mogą aplikować uczniowie z innych szkół, którzy na pierwsze półrocze klasy szóstej uzyskali następujące wyniki:

Informację o uzyskanej średniej z ocen ucznia, który został przyjęty, należy dostarczyć do sekretariatu do dnia podpisania umowy oświatowej. Może być to informacja, która została potwierdzona przez dotychczasową szkołę bądź wydruk ocen semestralnych z dziennika internetowego – Librus.

Udział w naborze do oddziałów dwujęzycznych jest płatny i wynosi 250 zł – opłatę należy przelać na konto Fundacji Primus (44 1140 1977 0000 2524 9700 1001) do 3 kwietnia 2023 r. W opisie przelewu należy podać imię i nazwisko ucznia oraz dopisać: „rekrutacja do klasy 7”. Nabór zewnętrzny kandydatów odbywa się w dwóch etapach:

Etap I

Obejmuje on testy rekrutacyjne, które zostały przygotowane przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną. Kandydat podchodzi do sprawdzianu z języka polskiego, angielskiego i drugiego języka obcego – do wyboru są francuski, hiszpański lub niemiecki – oraz matematyki. Uczeń może zapoznać się z materiałami, których znajomość będzie go obowiązywała na testach – wszelkie dostępne informacje na ten temat umieszczone zostały na stronie internetowej NSP 47 i zakładce „Rekrutacja”. Do test z języka angielskiego nie będą musieli podchodzić kandydaci, którzy posiadają certyfikat językowy na poziomie minimum B2, np. PET lub FCE;

Etap II

Obejmuje on rozmowę w języku angielskim z kandydatami, którzy zostali wstępnie zakwalifikowani po części pisemnej z języka angielskiego. Dokładne terminy rozmów ustalane są z uczniami indywidualnie.

 

Oddziały dwujęzyczne w Primusie korzystają z technologii informacyjno-komunikacyjnej zgodnie z programem „Aktywna Edukacja w Primusie”. Nasza placówka jest nowoczesna i przyjazna dla uczniów. Dokładamy wszelkich starań, aby przekazywać wiedzę na najwyższym poziomie i przygotować do życia w dorosłości.