METODA INDYWIDUALNEGO ROZWOJU UCZNIA
Tutoring to niezwykła metoda dydaktyczna, szczególnie skuteczna jeśli chodzi o rozwijanie potencjału uczniów oraz motywowanie ich do samodzielnej pracy.
Jedną z cech tutoringu jest brak konkretnych, odgórnie narzuconych metod pracy, jednak podstawą jest tu rozmowa, dialog. Tutor prowokuje ucznia do zadania sobie ważnych pytań, szczególnie na temat planów na przyszłość, dba o stałe konfrontowanie udzielanych odpowiedzi z możliwościami i podejmowanymi działaniami.
Regularne spotkania tutora z uczniem, który czynnie określa kierunek swojego rozwoju, realizacja celów w rytmie prostych zadań i ich omówień, tworzy możliwość ukształtowania osoby samodzielnej, aktywnej i świadomej swoich możliwości.
W naszym liceum certyfikat tutora posiadają:
- Krzysztof Adamowicz (dyrektor, fizyka)
- Małgorzata Kułak-Osłowska (wicedyrektorka, matematyka)
- Katarzyna Stojek (wicedyrektorka, chemia)
- Kamila Faszcza (historia)
- Krzysztof Górny (j. angielski)
- Maria Wieczorkiewicz (j. hiszpański)
- Barbara Łubkowska (j. polski)
- Barbara Szpakowska (filozofia, etyka)
- Paweł Chołuj (matematyka)
Uczeń sam wybiera tutora, z którym uczestniczy w regularnych spotkaniach.
Więcej o tutoringu opowiada Barbara Łubkowska: