METODA INDYWIDUALNEGO ROZWOJU UCZNIA

 

Tutoring to niezwykła metoda dydaktyczna, szczególnie skuteczna jeśli chodzi o rozwijanie potencjału uczniów oraz motywowanie ich do samodzielnej pracy

 

Jedną z cech tutoringu jest brak konkretnych, odgórnie narzuconych metod pracy, jednak podstawą jest tu rozmowa, dialog. Tutor prowokuje ucznia do zadania sobie ważnych pytań, szczególnie na temat planów na przyszłość, dba o stałe konfrontowanie udzielanych odpowiedzi z możliwościami i podejmowanymi działaniami.

 

Regularne spotkania tutora z uczniem, który  czynnie określa kierunek swojego rozwoju, realizacja celów w rytmie prostych zadań i ich omówień, tworzy możliwość ukształtowania osoby samodzielnej, aktywnej i świadomej swoich możliwości.

 

W naszym liceum certyfikat tutora posiadają:

  • Krzysztof Adamowicz (dyrektor, fizyka)
  • Małgorzata Kułak-Osłowska (wicedyrektorka, matematyka)
  • Katarzyna Stojek (wicedyrektorka, chemia)
  • Kamila Faszcza (historia)
  • Krzysztof Górny (j. angielski)
  • Maria Wieczorkiewicz (j. hiszpański)
  • Barbara Łubkowska (j. polski)
  • Katarzyna Stojek (chemia)
  • Barbara Szpakowska (filozofia, etyka)
  • Paweł Chołuj (matematyka)

Uczeń sam wybiera tutora, z którym uczestniczy w regularnych spotkaniach.

 

Więcej o tutoringu opowiada Barbara Łubkowska: