KURSY OGÓLNE
Kursy zostają uruchomione w przypadku zebrania się odpowiedniej liczby słuchaczy i lektorów. Skontaktuj się z nami i zapisz na kurs!
Częstotliwość zajęć:
-
2 x w tygodniu po 60 minut, 31 lekcji w semestrze, 62 w roku szkolnym
-
grupy maksymalnie 8 osobowe
Kurs języka ogólnego oparty jest na podręczniku jednego z wiodących wydawnictw językowych. Dodatkowo lektor korzysta z multimediów oraz własnych materiałów, które uatrakcyjniają zajęcia a także pozwalają w jak największym stopniu rozwijać sprawność mówienia. Dokładamy starań, aby w trakcie lekcji stwarzać doskonałe warunki dla prawdziwej i naturalnej komunikacji. Uczestnicy zajęć angażowani są w różnorodne aktywności i zadania mające na celu wymianę informacji, wspólne rozwiązywanie problemów, gry i quizy.
Celem tak prowadzonych zajęć jest rozwijanie słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych, osłuchanie z językiem i doskonalenie sprawności mówienia, a także przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego czy maturalnego.
Dzięki pracy w parach i grupach, udziale w wielu projektach słuchacze są zaangażowani w proces nauki i szybko przyswajają żywy język.
Uczymy języka angielskiego, hiszpańskiego, niemieckiego i francuskiego.
KURSY EGZAMINACYJNE
EGZAMIN MATURALNY
Częstotliwość zajęć:
-
2 x w tygodniu po 90 minut, 36 spotkań w ramach kursu lub 1 x w tygodniu po 180 minut
-
18 spotkań w soboty od października do marcarupy maksymalnie 8 osobowe
Cele kursu:
-
gruntowne powtórzenie gramatyki i słownictwa z 15 obszarów tematycznych, które stanowią podstawę zadań egzaminacyjnych
-
zapoznanie i oswojenie uczniów z formatem egzaminu
-
opanowanie przez słuchaczy strategii egzaminacyjnych
-
stałe monitorowanie postępów w przygotowaniach do egzaminu poprzez udział w próbnych egzaminach
FIRST CERTIFICATE IN ENGLISH (FCE)
Częstotliwość zajęć:
-
2 x w tygodniu po 90 minut, 60 lekcji w semestrze, 120 w roku szkolnym
-
grupy maksymalnie 8 osobowe
Cele kursu:
-
utrwalenie i poszerzenie znajomości struktur gramatycznych i słownictwa
-
rozwijanie wszystkich sprawności językowych (rozumienie tekstu czytanego, rozumienie tekstu słuchanego, pisanie, mówienie)
-
zapoznanie uczniów z wszystkimi typami zadań egzaminacyjnych oraz technikami ich rozwiązywania
W ramach kursu słuchacze poznają następujące typy zadań i nabywają następujące umiejętności:
Sprawność czytania i znajomość struktur gramatyczno-leksykalnych
(Use of English) - 1 godzina 15 minut
Słuchacze rozwijają umiejętność stosowania wiedzy o języku wykonując różnorodne zadania: rozumienie głównej myśli tekstu, wyszukiwanie w tekście szczegółowych informacji, analiza organizacji tekstu, rejestru, struktury tekstu.
Typowe zadania egzaminacyjne:
Część 1 - uzupełnianie 8 luk w tekście odpowiedziami wielokrotnego wyboru
Część 2 - uzupełnianie zmodyfikowanego tekstu otwartego zawierającego 8 luk
Część 3 - uzupełnianie 8 luk w tekście odpowiednią formą wyrazu z danej rodziny wyrazów
Część 4 – parafraza 6 zdań w oparciu o podane słowo kluczowe.
Część 5 - odpowiedź na 6 pytań wielokrotnego wyboru do tekstu
Część 6 - przyporządkowanie 6 zdań do odpowiedniego fragmentu tekstu
Część 3 - dopasowywanie 10 zdań do jednego z kilku tekstów.
Sprawność pisania
1 godzina 20 minut
Słuchacze zapoznają się z następującymi typami wypowiedzi pisemnych: artykuł, opowiadanie, recenzja, e-mail, list formalny, list nieformalny. Poznają cechy charakterystyczne dla każdego typu wypowiedzi, jego organizacji, stylu, środków stylistycznych.
Typowe zadania egzaminacyjne:
Część 1 – obowiązkowy esej zawierający 140-190 słów
Część 2 - napisanie artykułu, listu/wiadomości email, raportu lub recenzji na jeden z trzech przedstawionych tematów (140-190 słów).
Słuchanie
40 minut
Słuchacze rozwijają umiejętność rozumienia szczegółów, ogólnej myśli tekstu, stylu, nastroju.
Typowe zadania egzaminacyjne:
Część 1 - dopasowywanie podanych zdań do serii 8 krótkich, niepowiązanych ze sobą wypowiedzi lub fragmentów wypowiedzi
Część 2 - uzupełnianie zdań informacjami na podstawie słuchanego tekstu
Część 3 - 5 krótkich powiązanych ze sobą monologów z pięcioma zestawami odpowiedzi wielokrotnego wyboru.
Część 4 – wywiad lub rozmowa pomiędzy dwoma osobami z 7 pytaniami wielokrotnego wyboru.
Mówienie
14 minut
Słuchacze doskonalą umiejętność komunikowania się w języku angielskim, zadawania pytań i udzielania odpowiedzi, interaktywnego użycia języka w codziennych sytuacjach.
Typowe zadania egzaminacyjne:
Część 1 - krótkie przedstawienie się, swoich zainteresowań, hobby itd
Część 2 - wypowiedź 1-minutowa na podstawie zdjęć, obrazków (porównywanie, kontrastowanie, wyrażanie opinii)
Część 3 - rozmowa z partnerem - wspólne rozwiązanie zadania (proponowanie, przyjmowanie propozycji, odrzucanie propozycji, wyrażanie opinii)
Część 4 - dyskusja z egzaminatorem na temat zadania w części 3.
CERTIFICATE IN ADVANCED ENGLISH (C1)
Częstotliwość zajęć:
-
2 x w tygodniu po 90 minut, 60 lekcji w semestrze, 120 w roku szkolnym
-
grupy maksymalnie 8 osobowe
Cele kursu:
-
utrwalenie i poszerzenie znajomości struktur gramatycznych i słownictwa
-
rozwijanie wszystkich sprawności językowych (rozumienie tekstu czytanego, rozumienie tekstu słuchanego, pisanie, mówienie)
-
zapoznanie uczniów z wszystkimi typami zadań egzaminacyjnych oraz technikami ich rozwiązywania.
W ramach kursu słuchacze poznają następujące typy zadań i nabywają następujące umiejętności:
Sprawność czytania i znajomość struktur gramatyczno-leksykalnych
(Use of English) - 1 godzina 30 minut
Słuchacze rozwijają umiejętność stosowania wiedzy o języku wykonując różnorodne zadania: rozumienie głównej myśli tekstu, wyszukiwanie w tekście szczegółowych informacji, analiza organizacji tekstu, rejestru, struktury tekstu.
Typowe zadania egzaminacyjne:
Część 1 - uzupełnianie 8 luk w tekście odpowiedziami wielokrotnego wyboru
Część 2 - uzupełnianie zmodyfikowanego tekstu otwartego zawierającego 8 luk
Część 3 - uzupełnianie 8 luk w tekście odpowiednią formą wyrazu z danej rodziny wyrazów
Część 4 – parafraza 6 zdań w oparciu o podane słowo kluczowe.
Część 5 - odpowiedź na 6 pytań wielokrotnego wyboru do tekstu
Część 6 – sześć krótkich tekstów wraz z 4 pytaniami wielokrotnego wyboru
Część 7 – wstawianie 6 paragrafów w luki w tekście, 7 paragraf jako dystraktor
Część 3 - dopasowywanie 10 pytań do jednego lub kilku tekstów.
Sprawność pisania
1 godzina 30 minut
Słuchacze zapoznają się z następującymi typami wypowiedzi pisemnych: artykuł, opowiadanie, recenzja, raport, propozycja. Poznają cechy charakterystyczne dla każdego typu wypowiedzi, jego organizacji, stylu, środków stylistycznych.
Typowe zadania egzaminacyjne:
Część 1 – obowiązkowy esej zawierający 220-260 słów
Część 2 - napisanie, listu, propozycje, raportu lub recenzji na jeden z trzech przedstawionych tematów (220-260 słów).
Słuchanie
40 minut
Słuchacze rozwijają umiejętność rozumienia szczegółów, ogólnej myśli tekstu, stylu, nastroju.
Typowe zadania egzaminacyjne:
Część 1 – trzy krótkie fragmenty dialogów, do każdego z nich dwa pytania wielokrotnego wyboru
Część 2 - uzupełnianie tekstu informacjami na podstawie słuchanego tekstu
Część 3 – sześć pytań wielokrotnego wyboru do dłuższego tekstu.
Część 4 – 5 krótkich wypowiedzi na różne tematy z 10 pytaniami wielokrotnego wyboru.
Mówienie
14 minut
Słuchacze doskonalą umiejętność komunikowania się w języku angielskim, zadawania pytań i udzielania odpowiedzi, interaktywnego użycia języka w codziennych sytuacjach.
Typowe zadania egzaminacyjne:
Część 1 – krótka rozmowa egzaminatora z każdym kandydatem
Część 2 - wypowiedź 1-minutowa każdego z kandydatów na podstawie zdjęć, obrazków (porównywanie, kontrastowanie, wyrażanie opinii) do której drugi kandydat musi się ustosunkować
Część 3 - rozmowa z partnerem - wspólne rozwiązanie zadania (proponowanie, przyjmowanie propozycji, odrzucanie propozycji, wyrażanie opinii)
Część 4 - dyskusja z egzaminatorem na temat zadania w części 3.